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01月19日 19:10
長いですが興味がある方ど~ぞ
Notes for meeting of Monday, 18 January 2021. 18:00 CET / UTC 17:00 on #blender-coders 16 on blender.chat.
Announcements

The modeling module now has it’s own chat-room: #modeling-module 30.
Tuesday Talks - (placeholder link for the upcoming meeting)
Google Summer of Code 2021 big new changes
Time and stipend were decreased by half.
The ideas page 19 needs to be updated to reflect that.
Metin Seven is a new grant recipient as a technical artists
Helping with a viscosity sample file.
Will help with the asset bundle.
The Blender manual 6 will follow the branching strategy of the main code 3:
The release branch will happen during the bcon3.
Trunk (i.e., svn master) will be open for the new release right from the bcon1.
Change will happen throughout this week.

Blender 2.92

The 2.92 release entered beta (bcon3) last week.
Asset browser was postponsed to 2.93
XR input patches by Peter Kim were postponed to 2.93
Julien Eisel started to review them though.
The meeting went into a discussion of how some things were rushed in the last minute and the stress that this produced.

New Features and Changes
Blender 2.92
Geometry Nodes

New Point Translate and Point Scale nodes (commit 6) (Hans Goudey)
New Align Rotation to Vector node (commit 6) (Jacques Lucke)
New Attribute Vector Math node (commit 3) (Hans Goudey)
Point Distribution node: align points to face normals (commit 4) (Hans Goudey)
Point Distribution node: support 3D distribution, improve performance (commit 3) (Jacques Lucke)
Point Distribution node: transfer corner and point attributes (commit 3) (Jacques Lucke)
Object Info node: transform geometry into local space (commit 2) (Jacques Lucke)
Attribute Color Ramp node: output color (commit 4) (Jacques Lucke)
Support exposing object and collection sockets in groups (commit 3) (Hans Goudey)
Support accessing UV layers with attribute system (commit 2) (commit 1) (Jacques Lucke)
Renaming of nodes and sockets for consistency (commit 6) (commit 3) (Hans Goudey)

Other

Asset Browser
This feature is no longer part of the 2.92 release, aimed to be in 2.93 instead. (commit 14) (Julian Eisel)
User Interface
Improve group socket list UI (commit 18) (Hans Goudey)
Reorganize motion tracking menus (commit 6) (Aaron Carlisle)
Compositor
Save as Render color management option for the file output node (commit 5) (Robert Guetzkow)
Cycles
Upgrade to OptiX 7.1, NVIDIA driver version 450 or new is now required (commit 15) (Brecht Van Lommel)
Cloth:
Add a vertex group setting to exclude from object collision. (commit 4) (Alexander Gavrilov)

Blender 2.93

Modeling
Add Object Tool (Campbell Barton)
No longer marked as experimental
Incremental snapping (commit 14)
Add Fixed Aspect option (commit 3)
Various user interface improvements (commit 12) (commit 8) (commit 7) (commit 8) (commit 7)
Geodesic distances for proportional edit connected mode (commit 12) (Brecht Van Lommel)
Grease Pencil
Transform settings for layers (commit 7) (Antonio Vazquez)
Noise modifier: add noise offset setting (commit 5) (Cody Winchester)
Performance
Improve read performance for uncompressed .blend files (commit 18) (Lukas Stockner)

翻訳:

2020年2月24日(月)18:00(CET。JSTでは翌2:00)に blender.chat の #blender-codersにて行われたミーティングのメモです。

告知

Modeling モジュールに、専用のチャットルームができました:#modeling-module

Tuesday Talks - (次回ミーティング用の予約リンク)


Google Summer of Code 2021 に大幅な変更

期間と報酬が半分に減りました。

アイデアページもこれを反映して更新する必要があります。


Metin Seven 氏をテクニカルアーティストとして承認

粘度サンプルファイルを支援します。

アセットバンドルの手伝いも行う予定です。


Blender マニュアルがメインコードのブランチ戦略に追従

リリースブランチは bcon3 の間に行われる予定。

Trunk (svn master) は bcon1 直後に新規リリース用がオープンするとのこと。

変更は今週中を予定。



Blender 2.92

2.92 リリースが先週ベータ(bcon3)に入りました。

アセットブラウザーは2.93に延期になりました。

Peter Kim 氏の XR 入力パッチも2.93に延期になりました(Julien Eisel 氏がパッチのレビューを開始してはいますが)。

ミーティングは駆け込みラッシュと、その制作におけるストレスについての議論になりました。





新機能と変更(2.92)

Geometry Nodes(ジオメトリノード)

新しい Point Translate と Point Scale ノード(コミット)。(Hans Goudey 氏)

新しい Align Rotation to Vector ノード(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

新しい Attribute Vector Math ノード(コミット)。(Hans Goudey 氏)

Point Distribution ノード:面の法線にポイントを整列(コミット)。(Hans Goudey 氏)

Point Distribution ノード:3Dの配置に対応、パフォーマンス向上(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

Point Distribution ノード:コーナーとポイントの属性の転送(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

Object Info ノード:ジオメトリのローカル空間への変換(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

Attribute Color Ramp ノード:色の出力(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

グループ内へのオブジェクトとコレクションソケットの表示に対応(コミット)。(Hans Goudey 氏)

属性システムによる UV レイヤーへのアクセスに対応(コミット)(コミット)。(Jacques Lucke 氏)

ノードとソケットの名前を一貫性を保つようリネーム(コミット)(コミット)。(Hans Goudey 氏)


Asset Browser(アセットブラウザー)

この機能は2.92リリースには入らなくなり、2.93を目標とするようになりました(コミット)。(Julian Eisel 氏)


ユーザーインターフェイス

グループソケットリストの UI を改善(コミット)。(Hans Goudey 氏)

モーショントラッキングメニューを再編成(コミット)。(Aaron Carlisle 氏)


コンポジター

File Output(ファイル出力)ノード用の Save as Render color management オプション(コミット)。(Robert Guetzkow 氏)


Cycles

OptiX 7.1へ更新、NVIDIA ドライバーのバージョン450以降が必要になりました(コミット)。(Brecht Van Lommel 氏)


クロス

オブジェクトの衝突判定から除外する頂点グループ設定を追加(コミット)。(Alexander Gavrilov 氏)



新機能と変更(2.93)

モデリング

Add Object ツール (Campbell Barton 氏)
・実験的機能から外れました。
・Incremental snapping (コミット)。
・Fixed Aspect オプションを追加 (コミット)。
・様々な UI の改善(コミット)(コミット)(コミット)(コミット)(コミット)。

プロポーショナル編集の Connected(接続)モード用の Geodesic distances(コミット)。(Brecht Van Lommel 氏)


グリースペンシル

レイヤー用のトランスフォーム設定(コミット)。 (Antonio Vazquez 氏)

Noise(ノイズ)モディファイアー:ノイズオフセット設定を追加(コミット)。 (Cody Winchester 氏)


パフォーマンス

未圧縮 .blend ファイル読み込みのパフォーマンスを改善(コミット)。 (Lukas Stockner 氏)
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